امام جمعه کرمانشاه: 

اساس تشکیل جامعه خانواده است 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه گفت: اساس جامعه را خانواده تشکیل می‌دهد و خانواده هم از طریق ازدواج مشروع باید تشکیل شود.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۷ 30 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار کرد: بندگان خدا، متدینین، خودم و همه شما را به رعایت تقوای الهی در همه حالات و لحظات زندگی دعوت می‌کنم. 

وی افزود: از آن روزی بترسید که پدر هیچ کاری برای فرزندش انجام نمی‌دهد یعنی نمی‌تواند انجام دهد و باز هم از آن روزی بترسید که فرزند هم هیچ کاری برای پدر و مادرش انجام ندهد یعنی نمی‌تواند انجام دهد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: وعده خدا حق است مبادا کسی تردید کند و بگوید چه کسی آخرت، قیامت، برزخ، بهشت و جهنم را دیده است زیرا خیلیها دیده‌اند و در آیات قرآن و در روایات از پیامبر اسلام ذکر شده و بهترین شاهد و گواه یقینی برای ما است و چه بسا که خیلی‌ها هم به برزخ رفتند و وقتی برگشتند چیزهایی را که مشاهده کردند تعریف کردند و شاهد و گواه هستند.

غفوری ادامه داد: منافقان کوردل نباید فراموش شوند و ما همواره بدانیم و این تابلوی شهدای ترور همواره باید پیش چشم ملت ما و مخصوصاً نسل جوان ما باقی بماند تا این منافقان که فریبنده ظاهر می‌شوند را بشناسند. 

وی عنوان کرد: در جلسه‌ای که در حضور رهبر معظم انقلاب نخستین جلسه دولت چهاردهم بود و در هفته دولت برگزار شد، مطالب مهمی مطرح شد که به اشاره ذکر می‌کنم، انتخاب وزرا که در مجلس اینطور مطرح شد که کل کابینه با رهبر معظم انقلاب هماهنگ شده است برای مردم روشن شد که روایت صحیح آن را رهبر انقلاب بیان فرمودند و گفتند که من بعضی از این وزرا را می‌شناختم و تایید کردم و بعضی را هم تاکید کردم.

وی بیان کرد: همیشه اینگونه بوده است که سه وزیر را حسب نظر رهبر معظم انقلاب تعیین می‌کنند که وزیر امور خارجه، وزیر دفاع و وزیر اطلاعات است که این‌ها حسب نظر رهبر انقلاب تعیین می‌شوند اما در خصوص سایر وزرا معمولا اینطور نبوده است.

غفوری تشریح کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص مابقی وزرا فرمودند، بیشتر وزرا را نمی‌شناختم و نظری هم در موردشان نداشتم. 

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب از اینکه مجلس همراهی کرد و رئیس جمهور موفق شد که دولت را با سرعت تشکیل دهد تلقی مثبتی دانسته است.

غفوری اذعان کرد: اینکه رئیس جمهور مکرر در تبلیغات انتخابات و در دیدارهای بعد از انتخابات، در مجلس و دیدار با رهبر معظم انقلاب رسماً اعلام کردند که برنامه‌‌ نخستش سند چشم‌انداز و دیگر برنامه‌اش برنامه هفتم توسعه است و بعد هم رهنمودها و راهکارهایی است که رهبر معظم انقلاب ارائه می‌دهند و آنها را نقشه راه و چهارچوب حرکت می‌داند، نکته مثبتی است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص دولت چهاردهم، یازده مطلب را فرمودند که شامل، شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های انسانی و طبیعی کشور، که یکی از آنها استان کرمانشاه است که با داشتن ظرفیت‌های انسانی و طبیعی جز استان‌های کم نظیر کشور است و تا به حال از ظرفیت‌های استان استفاده نشده است. 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه افزود: دومین مسئله که رهبر معظم انقلاب فرمودند، انتخاب همکاران جوان، مومن، متعهد، انقلابی و پرانگیزه است.

غفوری گفت: نکته بعدی حضور در بین مردم و رفتن به سفرهای استانی و اینکه همه چیز را از نزدیک ببینند است. 

وی ادامه داد: تهیه پیوست عدالت برای هر تصمیم، تصمیم مهم و قانون، رعایت اولویت‌ها در کارهای زیرساختی مثل انرژی هسته‌ای و کارهای فوری مثل تورم، حکمرانی قانونمند در فضای مجازی و مدیریت فضای مجازی که رها نباشد و دستیابی به فناوری و لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی که دنیا برای آن سرمایه‌گذاری کلان انجام می‌دهد و آمریکا در رده اول دنیا در این عرصه سرمایه‌گذاری کرده است. 

غفوری افزود: جدی گرفتن تولید ملی به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی که استان ما به شدت به آن نیازمند است، علاج پیری زود هنگام جمعیت کشور و توجه به جوانی جمعیت و امید نبستن به دشمن از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام برای رابطه زن و مرد حدودی قائل شده است یعنی اینکه زن و مرد نامحرم باید ارتباط با هم را به طور کلی نداشته باشند اصلاً رابطه زن و مرد نامحرم بر اساس اسلام و شریعت اسلامی توجیهی ندارد. 

غفوری یادآور شد: لذا یک حدودی را خداوند متعال برای رابطه زن و مرد قائل شده و آن این است که، به مردم راجع به ارتباط برقرار کردن با همسران پیامبر و نوامیس پیامبر اسلام (ص) یک حدودی قائل شده و بعد استدلالی که خداوند فرموده خیلی گواه است که این شامل همه جامعه است و از جمله آن موارد این است که به مومنان سفارش می‌کند و می‌گوید اگر پیامبر شما را به خانه‌اش دعوت کرد و شما قبول کردید خیلی ننشینید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار